Marketing jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się branż. W związku z tym rynek usiany jest tysiącami mniejszych i większych agencji marketingowych, które zawzięcie walczą o silną pozycję. Jednym się to udaje, drugim niekoniecznie. I co ciekawe, nie zawsze opiera się to na rozwiniętych umiejętnościach, ale także na ogólnej relacji z klientem. Zobacz jakie błędy najczęściej popełniają agencje marketingowe w relacji z klientem. Jak ich uniknąć?
Za rzadki kontakt
Współpraca z klientem, jak sama nazwa wskazuje opiera się na współpracy, czyli zaangażowaniu dwóch stron. Klient płaci i klient wymaga, a jednym z najczęściej popełnianych błędów jest za rzadki kontakt z osobą zlecającą nam zadanie. Nie wystarczy, że przyjmiemy zlecenie i wrócimy z nim za miesiąc. W takim przypadku klient może się zastanawiać, za co nam właściwie płaci i skutecznie zniechęcić się do dalszej współpracy, nawet jeśli efekt końcowy spotka się z jego oczekiwaniami. Współpraca z klientem powinna opierać się na stałym kontakcie. Oczywiście, też nie za częstym, ale warto zdawać sprawozdanie z etapu prac, co jest planowane dalej i jakie efekty udało się nam, jako agencji, osiągnąć do tej pory. Tak samo nie zwlekaj z odpowiedzią na pytania klienta. Staraj się odpowiadać w miarę jak najszybciej i utrzymywać płynność kontaktu.
Brak przejrzystości w raportowaniu i komunikacji
Agencja marketingowa jest dla klienta trochę jak rodzic. Powinna prowadzić go przez wszystkie procesy za rękę, nie pozostawiać domysłów i tłumaczyć każdy etap pracy. Różne są powody, dla których firmy zlecają zadania marketingowe akurat agencjom. Zazwyczaj wynika to, nie tylko z braku chęci do stworzenia nowego oddziału, ale z racji tego, że współpraca z agencją marketingową daje dostęp do specjalistów w tej dziedzinie. Jednak my jako specjaliści musimy zdawać sobie sprawę, że język branżowy, którym się na co dzień posługujemy nie jest znany w szerszym gronie.
To częsty błąd, który popełniają agencje marketingowe. Dostarczają klientom raporty, których oni nie są w stanie zrozumieć. Nie wiedzą co z nich wynika. Raport z działań stworzony dla klienta powinien być przejrzysty i zrozumiały, nie tylko dla ludzi z branży. Oczywiście części nomenklatury nie da się zastąpić, warto jednak w takim przypadku podać szczegółowe wyjaśnienia, co dane słowo lub wyniki oznaczają. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat jak powinna wyglądać współpraca z agencją marketingową? Kliknij tutaj https://efectownia.pl/7-grzechow-glownych-agencji-marketingowych-jak-nie-wspolpracowac-z-klientami/.
Schematy i rutyna
Najgorsze co nas może spotkać w przypadku długiej współpracy z klientem, to popadnięcie w rutynę i powielanie schematów. Czasem wychodzimy z założenia, po co zmieniać coś co dobrze działa? Jednak nowe rozwiązania mogą okazać się jeszcze efektywniejsze. Praca agencji marketingowej jest pracą kreatywną, dlatego ciągłe poszukiwania nowych rozwiązań i wychodzenie poza schematy powinno być nieodłączną częścią współpracy z klientem. Pamiętaj jednak, że wszelkie zmiany należy z klientem dokładnie omówić. Więcej na temat pracy agencji marketingowej dowiesz się na efectownia.pl.